Yakıt tasarrufu için ihtiyacınız olan nedir?

1
1206

Herkes iyi bir sürücü olduğunu düşünür ama herkes verimli bir sürüş gerçekleştirebilir, yakıt tasarrufu yapabilir mi?

Testlerimiz göstermiştir ki VGT’li aracınızı birkaç ipucu ve sürüş tekniği kullanarak yıllık yakıt masrafınızda yüzde kırka varan tasarruf edebilirsiniz.

Ayrıca bilinmelidir ki tek başına sürüş teknikleri yeterli olmayacaktır. Yakıt tasarrufu için ilk yapmanız gereken aracınıza bir VGT performans ve yakıt tasarruf cihazı taktırmak olacaktır. Lastiklerinizi doğru basınçta tutmak, rüzgar direncini azaltmak için pencereleri kapalı gibi basit önlemler ile müthiş farkların oluşmasını sağlayabilirsiniz. Şüphesiz ki, klima kullanımını en aza indirmek gibi tavsiyelere de denk geleceksiniz ancak bir VGT kullanıcısı iseniz klimalı kullanımlarda da VGT’den gelen kazanımları doğru kullanarak tasarruf edebileceğinizden şüpheniz olmasın.

Verimli araba kullanarak ideal yakıt tasarrufu için öneriler:

VGT’li iseniz yüksek süratten korkmayın!

Eğer aracınızda VGT varsa doğru vites, doğru devir aralığında gaz pedalına çok yüklenmeden aracınızı istediğiniz her sürate çıkarabilirsiniz.VGT Ile Yüksek Süratte Tasarruf, VGT Kullanıcı Geri Bildirimi Burada 

Lastik basıncını yol şartlarına uygun ayarlayın

Yola çıkacaksınız, lastik basınçlarını kontrol ettiniz mi? Olması gerekenden daha az basınca sahip lastikler potansiyel birer tehlike kaynağı olduğu gibi aracın lastiği ile yol arasındaki sürtünmeyi de artırır. Yani motorun daha fazla güç harcamasına ve böylelikle daha fazla yakıt tüketimine sebep olur. Lastiklerinizin hava basıncını mutlaka kontrol edin. Lastik hava basıncı ekonomik araç kullanımını doğrudan etkiliyor. Hava basıncı düştükçe lastiğin yuvarlanma direnci artıyor. Ortaya çıkan enerji kaybının motor tarafından dengelenmesi daha fazla yakıt tüketimine neden oluyor. Eksik hava basıncı lastiklerde hızlı aşınmaya da yol açarak, lastik ömrünü yüzde 30’a varan oranda azaltıyor. Düşük hava basınçlı lastiğin can güvenliğinizi olumsuz etkileyeceğini de unutmayın. Aracınız için doğru lastik basıncı bilgilerine, otomobilin şoför kapısının iç kısmında, yakıt depo kapağının hemen iç bölümünde ya da bagaj içi bölümlerindeki bilgilendirme kartlarında lastik hava basınç tablosu yer alır. Bu tablolarda lastik hava basıncının, lastiğin boyutlarına göre kaç PSI olması gerektiği belirtilmiştir.

Aracınızı iyi durumda tutun

Bakımı eksik ve kısmen tıkanmış hava ve yakıt filtreleri, kötü yağ performansı ve iyi çalışmayan emisyon kontrol sistemleri motorunuzun olması gerektiği gibi çalışmasına engel olur. Bu da daha yüksek yakıt tüketimi daha yorgun bir motor anlamına gelecektir.

Araç üstü port bagajı çıkarın, VGT yakıt tasarruf cihazına sahipseniz kafanız rahat

Port bagaj rayları, bisiklet taşıyıcı gibi dış aparatlar kullanılmadıklarında çıkarılmalıdır. Bu aparatlar aracın dışındaki hava akışını etkiler ve aerodinamik direncin artmasına sebep olur. Bu da motorunuzun daha fazla güç harcayıp daha fazla yakıt tüketmesine sebep olur. Sürekli port bagaj kullanıyor ve VGT’li iseniz içiniz rahat olsun, VGT’siz yakıt tüketiminize göre yine tasarruf edeceksiniz.

Klimanın kullanımını en aza indirin derler VGT’li iseniz kafanız rahat

80 km ve üzerindeki hızlarda camları açık tutmak sürüş yönünüzün aksine etki eden aerodinamik direnci artırır. Motorun yükünü ve yakıt tüketimini azaltmak için camlarınızı kapatın ve fanı çalıştırın. Klimayı ise gerekli olduğunda kullanın. Tabi bir VGT kullanıcısı iseniz böyle bir hesap yapmanıza gerek yok. Klimanız açık olsa bile VGT sayesinde aracınızın performansı artarken yakıtta da tasarruf sağlayabilirsiniz.

Klimalı VGT Geri Bildirimini Buradan Izleyebilirsiniz. 

Gereksiz ağırlıkları yok edin

Aracın bagajında ya da içinde gereksiz ağırlıklar taşımak motorun ivmelenme hareketini daha zorlanarak gerçekleştirmesine sebep olur. Bu da özellikle durma kalkma anlarında daha fazla güç tüketimi anlamına gelir. Gereksiz yükleri ortadan kaldırırsanız yakıt tüketiminizi azaltmış olursunuz. Gereksiz yükler yüzünden sadece yakıt tüketiminiz artmakla kalmayıp, egzoz emisyonlarınızı da yükseltecektir. VGT’li bir araçta yüksek yanma verimi kazandırmasından dolayı egzoz emisyonlarınız her koşulda düşecektir.

Dur kalkları azaltın, ancak aracımı sürekli şehiriçi kullanıyorum

Motor ivme oluştururken daha çok çalışmak zorundadır ve frene her basıldığında bu enerji ısıya dönüşerek kaybolur. Daha yumuşak bir hızlanma ve gaza daha zamana yaygın olarak basmak yakıt tasarrufunu destekleyecektir. VGT’li iseniz dur kalk trafiğinde de avantajlısınız. İlk ivmeyi gaz pedalına çok yüklenmeden kazandırabilirsiniz. Eskiye göre ikinci vitese çok daha erken yükseltir, yine gaz pedalına çok fazla yüklenme ihtiyacı hissetmessiniz. Hatta VGT’li aracınız ile kasis geçiyorsanız bile vitesinizi çoğu zaman birinci vitese düşürmenize gerek kalmayabilir. Evet dur kalk trafikte de VGT’li araca sahipseniz, tasarruf edebilirsiniz.

Rölantiden uzak durun

Gereksiz rölanti araç sabitken yakıt tüketimine sebep olur. Birkaç dakika ya da daha fazla süreyle aracınızı hareket ettirmeyecekseniz motoru durdurmak ve böylece yakıt tüketimi ile emisyon miktarını sıfırda tutmak daha iyidir.

Ani hızlanmalardan kaçının

Ani ve yüksek motor hızlarında ivme kazanmak motorun daha fazla yakıt tüketmesine yol açar. Yüksek yükler ve yüksek hızlar altında motor daha az verimli çalışır. Daha aşamalı bir şekilde hızlanmak ve yüksek motor devirlerini yüksek vites tercihleri ile azaltmak yakıt tüketimini azaltacaktır. VGT’li bir araca sahipseniz bu konuda rahat olabilirsiniz. Çünkü siz VGT’siz bir araçta yarım pedal hatta neredeyse dip gaz ile ani ivmelenirken VGT’li aracınızda çeyrekten biraz daha fazla yarım pedala dahi gelmeden ani ivmelenmeye ulaşabilirsiniz.

Kısa mesafelerden kaçının

Motor soğukken yapılan kısa sürüşlerde motor optimum çalışma sıcaklığına erişene dek normal seviyeden daha fazla yakıt tüketimi gerçekleşir. Soğuk motorla başlanılan kısa sürüşler, ısınmış bir motor performansına kıyasla, sürüşün başlamasından sonraki birkaç dakika içinde daha fazla emisyon ve yakıt tüketimi gerçekleştirmektedir. Motor optimum çalışma sıcaklığına VGT sayesinde daha erken ulaşır.

VGT’yi Yüksek kaliteli akaryakıt ile kullanın

Yüksek kaliteli akaryakıtlar, en iyi ve en kaliteli hava oranı ile yüksek yanma verimine ulaşırlar. VGT ise hava kontrolü ile atmosferdeki havayı temizler, doğru oranda, yüksek kalitede motora sunar. Motorun daha verimli çalışmasına ve daha az yakıt tüketerek daha fazla yol gitmenize imkan verir. Motorunuzun ses emisyonları düşer. Kazanımları doğru kullanan VGT kullanıcıları %40’a varan yakıtta tasarruf ederler.

*VGT teknolojisi hava kontrol formüllünün yüksek yanma verimi odaklı çalışması ile temizleme gücü, performans ve yakıt ekonomisi gibi faydalar sağlamanıza yardımcı olur. Bu güç, bağımsız kuruluş tarafından test edilmiştir. VGT ürünlerinin iddia edilen faydaları her aracın türüne, yaşına, durumu ile hava/yol şartları ve sürüş şekline bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Aracı sorunsuz ve VGT ile gelen kazanımları doğru kullanan sürücüler VGT ile yakıt tasarrufu ve mekanik ömür artışı kazanmaktadır.

Youtube Kanalımıza Abone Olun 

1 Yorum