VGT Nedir?

Vakum Gücü Teknolojisi (VGT) yakıt tasarrufu sağlayan bir performans cihazıdır. VGT bir buluş ve her buluş gibi ezber bozuyor...

Bugüne dek bildiklerinizi unutun, klişeleri arkanızda bırakın, aracınızda VGT ile benzersiz deneyimi yaşayın. VGT anlatılmaz, yaşanır!

VGT’nin, hedefi tam yanmayı sağlamaktır. Araçtan araca değişmekle beraber bu hedefine oldukça fazla yaklaşır. Bu sayede erken tork kazanırsınız. Sürücü de alt devirlerde yüksek vitesle ve gaz pedalına sadece motordan aldığı ilk tepkiye kadar dokunarak aracını kullanır.

Teknik olarak VGT;

İçten yanmalı motorlar için geliştirilen, tam yanmaya en yakın yanma hedefli kurgulanan ve hassas fizik hesapları, vakum prensiplerinden oluşan kontrollü hava ünitesidir. VGT, içeriğini hava depolama, iki kademeli filtreleme, hava kontrol üniteleri oluşturmaktadır. VGT, motorun emişi ile motora her devirde ihtiyacı olan havayı servis etmek üzere kusursuzca tasarlanmıştır.

Şimdi lütfen arkanıza yaslanın ve aşağıdaki VGT Çalışma Prensibi videosunu izleyin...
Tüm videolarımız için VGT YouTube kanalımızı ziyaret edin.

Biliyoruz ki, bu imkansız diyorsunuz! Ve kendimizi de biliyoruz ki birşeyleri söylemeden öte "YAPMA" cesaretine sahibiz.

VGT ile kazandığınız yüksek performans sayesinde; araç yığılmadan gazsız sürüş mesafesi ciddi oranda uzar yani hareket halindeki araç, gaza basmadan hızını uzunca bir müddet daha korur. Bunu şöyle oranlarsak; düz yolda 80/km ile yolculuğunuz sırasında 500 metre mesafedeki ışıklara gelmeden pedaldan ayağınızı çekersiniz, kalan mesafeyi viteste ve gaz pedalına basmadan, VGT öncesinden daha geç yavaşlayarak, deviri sonuna dek kullanırsınız. Kullanıcılarımız; kazanılan erken tork sayesinde, gaz pedalını, vites değişim devir aralığını (otomatik vitesli araçlarda, bu devir değişim aralığı kendiliğinden değişir) ve aracın ivmesini doğru kullanarak, %40'a varan yakıt tasarrufu sağlamaktadırlar.VGT geri bildirim oynatma listesine buradan ulaşabilirsiniz.

Sürüş animasyonumuz VGT'li araba kullanmak

VGT yakıt tasarruf cihazı; erken tork kazandırır; siz de alt devirlerde yüksek vitesle ve gaz pedalina sadece motordan aldığınız ilk tepkiye kadar dokunarak kullanırsınız aracınızı. Yığılma sorunu biter, gazsız sürüş mesafenizi uzatır. Aracınızı gaz pedalından çektiğinizde ise yol şartlarına göre değişiklik gösterir ancak her koşulda hızınızı bir müddet daha korursunuz. Bunu şöyle oranlarsak; düz yolda 80/km ile yolculuğunuz sırasında 500metre mesafedeki ışıklara gelmeden pedaldan ayağınızı çeker ve bu mesafeyi viteste gazsız hızınızı daha geç yavaşlatarak devir sonuna dek kullanmanızı sağlar. Unutmayın, VGT'li aracınızda frene basacağınızı gördüğünüz anda ayağınızı gazdan çekin ve bu konforu sonuna dek kullanın.

VGT hiçbir koşulda aracınıza zarar vermez! Neden mi?

Markamızın açılımı olan "Vakum Gücü Teknolojisi" bir düzenektir ve motorun istediği havayı alabilmesi için havayı oranlar. Motorun ihtiyacı olan havayı, pistonlar emişe başladığı anda vakum ve eşsiz oranlama tekniği ile motora servis eder.

Daha temiz bir hava için VGT...Motorlu taşıtlardan kaynaklanan emisyonlar, sadece küresel ısınmayı tetiklediği için değil, aynı zamanda ozon tabakasını deforme ettiği ve birçok canlı organizmaya zarar verdiği için, çevrecilerin ve toksikologların dikkatini çekmeye devam etmektedir. Dünya genelinde kullanımda olan taşıt sayısı arttığından, motorlu taşıt emisyonlarının çevre ve ekosistem üzerindeki etkilerini azaltmak için, motorların yeniden dizaynı dâhil birçok düzenleme yapılmaktadır. VGT sayesinde tam yanma gerçekleşir. Tam ve kurumsuz yanma ile, aracımızın egzoz sisteminde tıkanmalar olmaz hatta daha öncesinde oluşan kurum ve partikülleri büyük oranda temizler. Bir bakıma motorunuzun bakımını yapar. TÜVTÜRK emisyon raporları ve bağımsız bir kuruluş (Maalesef kuruluşun mevzuatı gereği test sonuçlarını paylaşmamız engellenmiştir) testleri ile, NOx, CO oranlarında ciddi oranda düşüş tespit edilmiştir. Buradan emisyon dosyasını inceleyebilirsiniz.

Yakıt tasarrufu ve kullanıcı geri bildirimlerinden oluşan veri dosyamızı inceleyin. VGT faydaları bunlarla sınırlı değildir elbette. Tam yanma hedef sonucu, kazanılan erken tork sayesinde, VGT öncesinde genellikle 2500-3000 devir aralığında değiştirdiğimiz vitesi, VGT ’den sonra 1500-2000 devir aralığında vuruntusuz değiştirebiliyoruz. Motorumuz; dakikada 500 ile 1.000 devir daha az sürtünme ile mekanik olarak rahatlamaktadır. VGT yakıt tasarrufu ve performans cihazı sayesinde motorunuzun mekanik ömrü de uzamaktadır. Alt devirlerde, erken tork üretilmesinden kaynaklı olarak, titreme/vuruntu olmadan yüksek viteslere ulaşabildiğimiz için sürüş esnasında vites daha az değiştirilir. Bu kazanım sayesinde baskı-balata gibi yük altında daha da fazla yıpranan parçaların ömrünün de uzaması mümkün hale gelir. Ayrıca, tam yanma hedefi sonucunda kemikleşmemiş kurumlar da temizlendiği için atık hattındaki donanımların (Partikül Filtresi, EGR, Katalitik Konvertör ) tıkanmasının da önüne geçilmiş olur ki bu donanımların tıkanması oldukça ciddi masraflara yol açabilmektedir. WLTP test raporlarımızın sonuçlarına ulaşabilirsiniz.

VGT; akışkanlık, motor freni, kompresör freni

Dizel araçarda VGT


"Normalde arabanın bu kadar hızlanmaması gerekiyor ama hızlanıyor."

Alper GÜLER